ברוך דיין האמת: האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצוק"ל

    רבי יחזקאל זצ"ל ערך בחייו והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש 'הסולם' "זהר על תהילים", "זהר על משלי", "זהר על שיר השירים", "זהר על קהלת", "זהר על נישואין" ו"זהר על ברית מילה"
    admin2 1 Comment on ברוך דיין האמת: האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצוק"ל

    ברוך דיין האמת • מבית החולים איכילוב בתל אביב מגיעה בשעה האחרונה הבשורה המרה על פטירתו של האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצ"ל, הנחשב לזקן אדמו"רי אשלג, והוא בן 80 בפטירתו • מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מאשלג זצ"ל תצא בשעה 21:00 מבית מדרשו להר המנוחות

    רבי יחזקאל זצ"ל ערך בחייו והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש 'הסולם' "זהר על תהילים", "זהר על משלי", "זהר על שיר השירים", "זהר על קהלת", "זהר על נישואין" ו"זהר על ברית מילה"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברוך דיין האמת: מבית החולים איכילוב בתל אביב מגיעה בשעה האחרונה הבשורה המרה על פטירתו של האדמו"ר רבי יחזקאל יוסף מאשלג זצ"ל, הנחשב לזקן אדמו"רי אשלג, והוא בן 80 בפטירתו.

    רבי יחזקאל זצ"ל נולד בארץ ישראל, בכ"ו ניסן תרצ"ו, והוא בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר שלמה בנימין אשלג זצ"ל, ונכדו של 'בעל הסולם' ראשון אדמו"רי אשלג רבי יהודה לייב זצ"ל.

    בצעירותו למד בישיבת שפת אמת בירושלים, כאשר הוא מבקר בבית סבו ועורך לו את הספר "מסורת הזוהר", שאותו ערך רבי יחזקאל עוד בחיי סבו, ואפי' זכה לשמש את סבו בשנותיו האחרונות, ולאחר פטירתו עמד לימינו של אביו רבי שלמה בנימין זצ"ל שהקים את בניין החסידות בבני ברק.

    בהגיע לפרקו לקח לאישה את בתו של הרב שמאי גינזבורג, מחבר סדרת הספרים אמרי שמאי. לרבי יחזקאל שני בנים ושש בנות, בנו בכורו וממשיך דרכו הוא רבי יהודה לייב אשלג, הוא רב בית המדרש בבני ברק וראש "כולל ערב" לתורת בעל הסולם ועורך הקבצים "בני היכלא", ומרצה בארגון "שורשים" בתל אביב.

    לאחר פטירת אביו התמנו שני בניו, רבי יחזקאל ורבי שמחה, לאדמו"רים. רבי יחזקאל הקים בית מדרש לחסידות ברחוב אבן עזרא בבני ברק, שם לומדים במשך כל שעות היום לימוד ש"ס והלכה וכן "כולל ערב" ללימוד תורת סבו בעל הסולם.

    רבי יחזקאל זצ"ל ערך בחייו והוציא לאור את סדרת הספרים המושתתת על פירוש 'הסולם' "זהר על תהילים", "זהר על משלי", "זהר על שיר השירים", "זהר על קהלת", "זהר על נישואין" ו"זהר על ברית מילה".

    כמו כן הוציא לאור את ספר "אדרא זוטא קדישא" עם פירוש הסולם, וספר נוסף מכתב יד של סבו בעל הסולם הנקרא "פתח השער". הספרים יצאו לאור בהוצאת מכון "עטרת שלמה" בני ברק.

    מסע הלווית כ"ק האדמו"ר מאשלג זצ"ל תצא בשעה 21:00 מבית מדרשו ברחוב אבן עזרא בבני ברק להר המנוחות



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היה איש נשגב מאוד, בקיא בנגלה ובנסתר, צדיק מדור קודם,שריד אחרון לדור הנפילים תלמידי בעל הסולם זצוק”ל. אבידה גדולה.